Alice & Tove
Vi är två glada tjejer på 14 år som är bosatta i Katrineholm. Skrattar konstant och på fritiden spelar vi innebandy tillsammans, och på sommaren är det fotboll för Toves del. I bloggen kommer vi dela med oss av våran vardag tillsammans, och lite smått och gott. Kram Alice och Tove

Framtids planer

Asså jag fattar inte alla som säger att dom vill aldrig bli vuxna och bla bla bla. Jag vill bli vuxen nu! Seriöst har planerat min framtid alldeles för länge. Vad hände med "leva i nuet" nej nej nej, fatta att vara typ 30, ha ett fast jobb, små barn, egen familj, eget hus/lägenhet, kanske en katt.. Åååå. 

Så i detta inlägg tänkte jag dela med mig av hur jag vill att min framtid ska se ut, vad jag har för planer osv. 

SKOLA
Först och främst ska jag gå klart skolan, som ni nog alla förstår. Efter det tänkte jag försöka hinna med någon/några resa/resor. Tågluffa eller något liknande, med ett gäng kompisar. Och sedan efter det läsa vidare. Så att det inte bara blir läsa läsa läsa. För då blir man nog rätt trött på skolan i längden. 

JOBB
Jag vill läsa till polis. Och för att bli en bra polis som kanske inte bara springer på gatan och förstör hemma fester så tar det ju några år att läsa upp sig till en hyfsat bra polis karriär. Jag ska då gå polis högskola. Jag tror att det finns i Jönköping och Stockholm om jag inte minns fel. Drömmen är att bli piké polis. Men den drömmen slår nog aldrig in. Då ungefär 3% blir fullfjädrade pikepoliser. Resten klarar inte alla tester, eller så hoppar dom av för att det är så jäkla tufft. Om inte det slår in, så skulle jag vilja bli kriminalpolis. Vilket nog inte heller är det lättaste! 

NÄR JAG HAR MITT JOBB
När jag nu fått mitt jobb, och har en fast anställning så kan man ju focusera på vad man vill göra här näst. Jag tänkte mig att kanske 
Köpa ett hus som går att bygga familj i. (Med min man som jag räknar med att jag har då) haha!

MITT DRÖMHUS
Jag vill bo i Stockholm,  Norrköping eller Göteborg. 
Och mitt drömhus är ett stort vitputsat sten hus, med en stor balkong runt hela övervåningen. Och en stor trappa som löper upp mot ingången. Huset ska ha stora och många fönster, så att det blir mycket ljus inne i huset. 
Det ska vara i lite "shabby chic" stilen, och framför allt köket! 

MIN FAMILJ
Jag total älskar barn. Och vill ha ungefär 
2-4 barn. Namn har jag redan tänkt på och här är lite namn 
förslag:-)

PÅ KILLAR: Milton, Adrian, Emmanuel
PÅ TJEJER: Elida, Alma, Juni, Ofelia,

Asså låt mig bli vuxen :( 

Hahaaha


















Åååå 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback